یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره

سلام مامان ! ... من بدنیا اومدم

نامه ای برای تو :...

1392/9/6 13:28
نویسنده : مامانی
122 بازدید
اشتراک گذاری


فرزند من! دمی چند بیش نیست که تو در درون من خفته ای ومن به نرمی نوازشت میکنم وآرام  برخاسته ام. و اکنون به تو نامه مینویسم. شاید هرکه ازاین کار آگاه شود عجب کند،زیرا نامه و پیام آنگاه به کار میاید که میان دو تن فاصله یی باشد ومن و تو درکنار همیم.
امّا آنچه مرا به نوشتن نامه وا میدارد بعدِ مکان نیست بلکه فاصله یی زمان است.اکنون تو کوچکتر از آنی که بتوانم آنچه میخواهم با تو بگویم. سالهای دراز باید بگذرد تا تو گفته های مرا دریابی،و تا آن روزگار شاید من نباشم. امیّد وارم که نامه ام از این راه دور بتو برســـد و روزی آنرا بخوانی و در باره آن اندیشه کنی.
من اکنون آن روز را،از پشت غبار زمان، به ابهام می بینم. سالهای دراز گذشته است.نمی دانم که وضع روزگار"چگونه است"؛بهتر از امروز است یا نیست. اکنون که این نامه رامی نویسم زمانه آبستن حادثه ها است.شاید دنیا زیرو رو شود وهمه چیز دگرگون گردد.امّا این نیز ممکن است که باز زمانی روزگار چنین بماند.
من نیز مانند هر مادری آرزو دارم که دوران جوانی تو به خوشی وخوشبختی بگذرد.امیّد آن دارم که روزگار تو بهتر باشد. دوران ما عصر "جنگ" و فساد است و هنوز نشانه یی پیدا نیست ازاینکه آینده جز این باشد.آخر،سال نیکورا از بهارش میتوان شناخت.  امیّد وارم سر گذشت تو چنین نباشد.
امّا نیک میدانم که من و تو ازآن نهالها نیستیم که آسان بتوانیم ریشه از خاک خود بر کنیم ودر آب و هوائی دیگر نموّ کنیم. پدران تو، تا آنجا که خبر دارم ، همه اهل خرد واز آن طائفه یی بوده اند که مأمورند میراث ذوق واندیشه گذ شتگان را به آیندگان بسپارند. جان ودل چنین مردمی با هزاران بند و پیوند به خاک و اهل خاک خود بسته است. ازاینهمه تعّلق گسستن کار آسانی نیست.

محاوره ای تر بگم :

تو الان تکونای ریزی داری مثل یه نبض تیک تیک میزنی و من لذت میبرم بابایی فکر میکنه من درد میکشم اما نه الان همه چی لذت بخشه ایشالا خودت مادر میشی میفهمی

میخوام یه اتاق خوشگل برات درست کنم .اتاقی که خودم هرگز نداشتم و آرزوشو داشتم منم بچه اول بودم ولی خبری از سیسمونی نبود الانم خودم برات بهترینارو میخرم

میخوام برات به معنای واقعی مادری کنم .میخوام مثل خودم اعتماد به نفس بالایی داشته باشی همه دوست داشته باشن نمونه باشی زرنگ و درس خون .

هیچ اجباری نیست دکتر و مهندس باشی فقط کافیه مفید باشی حتی اگه یه زن خانه داری .

به نظرم مادر خوب کسیه که به بچش بها بده براش ارزش قائل باشه درکش کنه و من میخوام با پیشرفتهای روز جامعه پیش برم نه افکار قدیمی و پوچ .

میخوام موقع مشکلات کنارت باشم نه روبه روت پس همه چی رو به مامانی بگو تا با هم فکری هم حلش کنیم هیچ وقت از منو باباییت نترس ما عاشقتیم دوستت داریم نمیخوایم خار به پات بره .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)